Jakie działania marketingowe są popularne?

Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania marketingowe, przeanalizuj sposób działania firmy. Zastanów się jakie są jej cele i jakie działania możesz podjąć aby inwestowanie w reklamę było jak najbardziej skuteczne.

Obecnie marketing stanowi podstawę do budowania efektywnej sprzedaży. Ciężko jest sprzedać produkt, o którym klient nie ma pojęcia. Można wyróżnić parę rodzajów marketingu, który odpowiednio dobrany przyniesie korzyści.

  1. Marketing internetowy– dzisiaj życie toczy się w sieci. Porządnie zbudowana i czytelna strona internetowa stanowi podstawową platformę sprzedaży. To kwestia, której nie możesz zaniedbać. Dodatkowe działania na różnych kanałach mediów społecznościowych pomogą ci budować pozytywny wizerunek firmy. Ważne jest zachowanie spójności oraz odpowiedni dobór języka i treści do wizerunku firmy. Nie każda branża potrzebuje zaistnieć na Facebooku – jeśli nie ma konieczności aby znalazła się tam twoja oferta, nie ma sensu zakładać profilu, na którym nie będzie żadnych wartościowych treści, częstych wpisów czy interakcji z klientami.
  2. Marketing personalny– ostatnio modne stało się pokazywanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zwracanie uwagi na potrzeby pracownika. Rynek pracy obfituje w oferty firm, które deklarują stawianie ludzi na pierwszym miejscu. Odpowiedzialność biznesu zarówno w kwestii ekologii jak i pozytywnego odbioru osób zatrudnionych stał się jedną z ważniejszych wartości w przedsiębiorstwach. Marketing wewnętrzny jest istotną kwestią i wpływa na pozytywne budowanie postrzegania danej marki. (Marketing wewnętrzny polega na odpowiednim wspieraniu pracowników, budowaniu w nich poczucia jedności z firmą oraz organizowaniu dodatkowych działań mających zapewnić dobre samopoczucie i samorozwój).
  3. Marketing szeptany– mało mierzalna i średnio skuteczna metoda, która ma na celu budowanie dyskusji i wątków na temat firmy lub jej produktów, poprzez różne fora internetowe i portale tematyczne. Metoda może być dodatkowym działanie, ale w wielu biznesach nie jest skuteczna ze względu na zbyt małą siłę rozpowszechniania informacji
  4. Content marketing i blogi tematyczne– to działania oparte na przekazywaniu wartościowych treści. Nie nadaje się do każdego rodzaju biznesu, ale jeśli wpasowuje się w twój, pamiętaj o poniższych elementach:
    • wysoka jakość tworzonych treści– to podstawa jeśli zależy ci na budowaniu pozytywnego wizerunku i przyciąganiu lojalnych klientów
    • rzetelność i konsekwencja– zaplanuj wszystkie działania i posty tak aby ukazywały się regularnie, warto wyznaczyć dzień lub dni na ukazywanie się treści- zbudujesz w konsumencie nawyk czytania twoich wpisów
    • spójność wizerunkowa– buduj spójny wizerunek na każdym z kanałów, na których się komunikujesz (blog, strona internetowa, media społecznościowe)- niech treści nie będą skopiowane, powinny się uzupełniać żeby nie zanudzić odbiorcy tym samym
  5. Inwestowanie w reklamę – niezależnie od tego czy prowadzisz działania w sieci czy stacjonarnie, warto jest zainwestować odpowiednie środki w reklamę. Może to być pozycjonowanie na Google (płacisz za to żeby wyświetlać się w wyszukiwarce po wpisaniu przez klienta odpowiednich fraz), płatna reklama na mediach społecznościowych, reklama w gazecie, ulotkowanie, banery czy reklama w radio. Bez tego nie zbudujesz sprzedaży.

Najważniejsze przy doborze działań marketingowych jest dobranie ich do treści i produktów jakie oferuje dana firma. Jeśli jest taka możliwość, działania warto łączyć. Zapewni to przede wszystkim dotarcie do większej ilości odbiorców i szybsze budowanie świadomości marki. Wszystkie działania dobierz indywidualnie do swoich potrzeb i budżetu.