W jaki sposób zwiększyć swoje szanse na awans?

Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym pracownikiem, czy też mężczyzną lub kobietą z dużym stażem, awans daje większe wynagrodzenie, szacunek oraz więcej szans i możliwości w świecie pracy. Aby zwiększyć swoje szanse na awans, należy odpowiednio się przygotować i podjąć konkretne kroki, by ugruntować swoją pozycję w firmie i wykazać się jako profesjonalista. W niniejszym artykule przedstawimy kilka praktycznych porad, które pomogą Ci wzmocnić swoje CV i wywrzeć pozytywne wrażenie na szefie.

Współpraca z nadzorującym pracę

Każdy pracownik chcący awansować powinien dobrze współpracować z osobą, która przełożyła go lub nadzoruje jego pracę. Poszukiwanie wsparcia i rady od dyrektora, będącego bezpośrednią osobą nadzorującą Twoją pracę może okazać się kluczowe w wystąpieniu o awans. Wskazane jest poproszenie o wskazówki i sugestie odnośnie Twojej pracy i celów, aby mieć pewność, że przygotujesz się do awansu w odpowiedni sposób. Zaproponowanie współpracy z nadzorującym w wyznaczeniu celów, jak również ustalenie planu działań, może przyczynić się do realizacji naszych celów.

Precyzyjny plan

Zaplanowanie i zorganizowanie zadań wokół naszych celeów może zwiększyć nasze szanse na awans. Wytyczenie konkretnych celów i postawienie ich realnych terminów sprawi, że będziemy mogli czerpać korzyści z ustanowionego harmonogramu i punktów orientacyjnych. Wybrane cele powinny wskazywać na konkretny poziom efektywności, jaki osiągamy w pracy i powinny dotyczyć czegoś, co możemy zrobić, aby zwiększyć nasze szanse na awans.

Inteligentna komunikacja

Kreatywność w wyrażaniu naszych myśli i opinii może skutecznie przyczynić się do zwiększenia szans na awans. Zachowania popierające skuteczną komunikację, takie jak to, by mówić wyraźnie, klarownie i szanować inne punkty widzenia współpracowników są kluczowe w zwiększeniu naszych szans na awans. Wyrażanie swoich myśli i pomysłów w sposób, który poprawia efektywność nadzorujących Twoją pracę przyczyni się do poprawy Twojej pozycji w firmie i może wywołać w nich przekonanie, że jesteś godny awansu.

Większa wiedza

Dążenie do pełnego ogarnięcia sytuacji i branie uczestnictwa w kursach i szkoleniach mających na celu doskonalenie wiedzy z zakresu wykonywanego zawodu może zwiększyć nasze szanse na awans. Ten rodzaj działań może przełożyć się na zasięg wiedzy w zakresie naszych obowiązków, co oznacza, że będziemy mogli łatwiej organizować własne obowiązki i czynić nas bardziej wartościowymi dla firmy. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas szkoleń może pomóc nam w realizacji obecnych celów i postawić nas w pozycji silnego wystąpienia w stosunku do dyrekcji w poszukiwaniu awansu.

Powiększ swoje portfolio

Kolekcjonowanie produktów, tworzenie czegokolwiek, co może potwierdzić nasze umiejętności wykorzystywane w naszej pracy, może zwiększyć nasze szanse na awans. Budowanie portfolio może obejmować wykonywanie wykładów na temat naszych obowiązków, przygotowywanie raportów dotyczących osiągnięć czy piastowanie odpowiedzialnych ról wewnątrz lub poza firmą. Takie portfolio może okazać się bardzo pomocne w prezentacji naszych umiejętności przy wystąpieniu o awans.