Jak tworzyć content marketing dla różnych etapów ścieżki zakupowej

Content marketing to proces tworzenia wartościowych treści, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów i przekonują ich do dokonania zakupu. Jak jednak tworzyć content marketing dla osób na różnych etapach ścieżki zakupowej? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym artykule. Dowiesz się, jaką rolę pełni content marketing w całym procesie zakupowym oraz jakie techniki należy stosować, by osiągnąć zamierzony cel.

Content marketing dla różnych etapów ścieżki zakupowej – sposoby tworzenia

Content marketing to obecnie jeden z najskuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych przez marketerów w celu przyciągnięcia i utrzymania klientów. Niniejszy artykuł wyjaśni jak tego programu używać, aby osiągnąć sukces dla każdego etapu potencjalnej ścieżki zakupowej.

Co to jest ścieżka zakupowa?

Ścieżka zakupowa to powtarzany cykl zdarzeń, które konsument wykonuje do momentu dokonania zakupu. Ścieżka zakupowa zazwyczaj zaczyna się od uświadomienia konsumentowi potrzeby zakupu. Występuje wtedy moment w którym pojawia się tendencja do szukania informacji na temat produktu lub usługi, następnie konsument wybiera produkt w oparciu o informacje jakie uzyskał, może też poszukać opinii o danym produkcie lub usłudze i w końcu następuje etap nabycia wybranego produktu lub usługi.

Targetowanie dla każdego etapu

Rodzaj contentu marketingowego może się zmieniać w zależności od etapu w którym znajduje się potencjalny kupujący. Przedstawiamy listę rodzajów contentu, który może być wykorzystywany na każdym z etapów ścieżki zakupowej:

  • Etapy pozyskiwania uwagi (Awareness) – posty społecznościowe, content video, artykuły, webinary, infografiki (obrazów interaktywnych).
  • Etapy przetwarzania informacji (Consideration) – recenzje produktów, poradniki, posty blogowe, porównanie produktów.
  • Etap nabycia (Decision) – darmowe próbki produktów, warunki bez ryzyka, promocje, dostępne plany cenowe, rabaty i oferty specjalne.
  • Etap działania (Action) – Podejmuj działania używając opowiadań które łączą ludzi z produktem, newslettery, e-maile z aktualizacją produktu, zachęcenie do wystawiania opinii i recenzji.
  • Etap lojalności (Loyalty) – ciągłe aktualizacje, a także zaangażowanie w społeczności tego produktu lub usługi.

Przykłady content marketingowych strategii

Content marketing działa jak sprzedawca ukazujący swoje produkty. Musi on umieć tylko skutecznie przygotować swoje narzędzia. Przykładowe strategie content marketingowe, aby osiągnąć sukces na każdym etapie ścieżki zakupowej przedstawiamy w poniższej liście:

  • Przyciągnij uwagę (Awareness) – głównym trybem jest zbudowanie zasięgów poprzez linki, blogi, posty społecznościowe, wideo itp. Kładziemy duży nacisk na zadawanie pytań lub publikowanie kontrowersyjnego contentu aby osiągnąć większą uwagę.
  • Porównanie możliwości (Consideration) – kreatywne porównania produktów lub usług w porównaniu do innych topowych produktów lub usług, które są dostępne na rynku. Co istotne, warto przygotować zestawienie zalet i wad swojego produktu wobec jego konkurencji.
  • Stwórz doświadczenie kupującego (Decision) – zachęć potencjalne klienta do zakupu. W tym celu powinieneś wykorzystać strategię szybkiego dostosowania, oferowania darmowych próbek, dając klientom wybór na planach cenowych itp.
  • Zwiększ lojalność (Loyalty) – warto skupić się na generowaniu jak największej ilości lojalnych klientów dzięki adeptom technik cross-sellingu (marketingu krzyżowego). Najważniejszymi sposobami są kontakty mailowe, członkostwo w klubie, kontaktowanie się z podobnymi firmami itp.
  • Aktywizuj konsumentów (Action) – skłonić klientów do działania poprzez tworzenie historii, dawanie wywiadów, tworzenie albumów dla klientów, przesyłanie aktualizacji itp.

Podsumowanie

Content marketing i jego stosowanie na różnych etapach ścieżki zakupowej może mieć znaczący wpływ na efektywność twoich działań marketingowych. Przemyślana marketingowa strategia contentowa może Ci pomóc w nawiązywaniu relacji i budowaniu lojalności wobec twojej marki. Dodatkowo, poprzez używania odpowiednich narzędzi i technik, możesz pomóc konsumentom w ich ścieżce zakupowej od odkrycia, przez nabycie do lojalności. Zastosowanie się do tego artykułu powinno Ci pomóc w uzyskaniu pełnego wsparcia twojej marki i twojego businessu.