Biznes w czasie pandemii

Pandemia koronawirusa zmieniła świat. Nagle, z dnia na dzień obudziliśmy w innej rzeczywistości. Pójście do fryzjera, do kosmetyczki, czy kawiarni przestało być możliwe na pewien czas. Wyjście do sklepu przestało być oczywistą, szybką sprawą. Trzeba było czekać w kolejne, aby móc do sklepu wejść, nosić maseczki, rękawiczki, kupować tylko najpotrzebniejsze rzeczy, bo nie było wiadomo, co przyniesie jutro.

Czy firma dalej będzie działała?

To pytanie cisnęło się na usta wielu ludziom. Gospodarka to sektor, który bardzo mocno odczuł pandemię. Wiele przedsiębiorstw musiało zawiesić działalność albo diametralnie ją zmienić.

Tylko jak? Jak prowadzić biznes w czasie pandemii? Jak zmienił się biznes w czasie pandemii?

Jednym z sektorów gospodarki, który bardzo mocno odczuł skutki COVID-19 była turystyka. Nie ma co się oszukiwać – koronawirus w Polsce zaczął się w chwili, kiedy większość planuje większe wyjazdy na majówki i wakacje. Wiele hoteli, ośrodków i noclegów zostało zasypane wiadomościami, niestety o rezygnacji z rezerwacji.

Niektórzy mogli wykorzystać ten przymusowy zastój turystyczny, by zmodernizować hotel. Zrobić remonty. Bądź też przeczekać i minimalizować straty, otwierając usługę restauracji na wynos lub tworząc multimedialne wycieczki po swojej miejscowości. To drugie wyjście mogło stanowić dobrą reklamę, która by zachęciła turystów w lepszym momencie.

Wiele firm przeniosło swoją działalność do sieci. Część z nich miała to w swoich planach już jakiś czas. Musiała jedynie przyspieszyć swój proces, by móc działać. Inne musiały zrobić to bardzo szybko, by się dostosować do nowych warunków.

Może nie będzie to przyniosło rekordowych zysków, jednak zawsze pomoże to funkcjonować firmie w nowych warunkach.

Właśnie – w nowych warunkach. W czasie pandemii wiele rzeczy się zmienia. Niektórych rzeczy potrzebujemy mniej, innych bardziej.

Dobrym przykładem tego mogą być zakupy online. Przed pandemią niewiele zamawialiśmy. Obecnie kurierzy nie dają rady z dostawami, a paczkomaty są poszerzane. Przeniesienie swojego sklepu do Internetu jest teraz opłacalne. Bądź też rozszerzenie swoich usług w Internecie. Sprzedajesz ubrania? Dlaczego by teraz nie dodawać do zamówień online detergentów do ich prania lub szczotki do ubrań? Lub zrobić darmową dostawę kurierską?

Musiałeś zamknąć swój salon kosmetyczny na jakiś czas? Nie chcesz stracić klientów? To na swojej stronie dodawaj zdjęcia nowych propozycji make-upu, posty o tym, jak zadbać o skórę w domu. Klienci na pewno to docenią i będą chętnie zaglądać na twoją stronę.

Biznes w czasie pandemii na tym właśnie się opiera. Na istnieniu w rzeczywistości wirtualnej, potrzymaniu relacji z konsumentem, przypominaniu mu o sobie, żeby kiedy się to zakończy, wrócił.