Jak prowadzić firmowego Facebooka?

W czasach, w których żyjemy, obecność w mediach społecznościowych jest dla większości ludzi tak samo naturalna jak obecność w realnym świecie. Niezależnie od tego, czy chodzi o inne osoby, czy o przedsiębiorstwa.

Z tego powodu praktycznie każda firma decyduje się na założenie profilu na Facebooku, a niektóre z nich zastępują takim profilem nawet firmową stronę internetową, z której całkowicie rezygnują. Jednak w jaki sposób prowadzić fanpage, by był on ciekawy i angażujący, a przede wszystkim, by wytworzyć za jego pomocą więź z odbiorcami?

Prowadząc firmowego Facebooka, musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na naszych klientów. Są to osoby, do których kierujemy treść, dlatego ustalenie profilu idealnego klienta jest bardzo ważnym krokiem, który często bywa pomijany.

Gdy wiemy już, ile nasz klient ma lat, jakie są jego zainteresowania, wykształcenie, środowisko oraz ustalimy różne podobne cechy, łatwiej będzie nam dopasowywać treść postów.

W końcu zupełnie inaczej będą brzmiały słowa skierowane do przedsiębiorców z branży turystycznej w średnim wieku, niż te kierowane do studentów medycyny. Dzięki określeniu profilu idealnego klienta, treść naszych postów stanie się bardziej żywa, gdyż nawet my sami będziemy mieli wrażenie, że przemawiamy do kogoś konkretnego, zamiast do bliżej niezidentyfikowanej szarek masy ludzi z internetu.

Każdy post musi mieć jakąś treść. Jednakże dzisiejszy sposób decydowania o tym, czy coś nas zainteresuje, czy nie, narzuca pewne schematy, których warto się trzymać. Głównym elementem przyciągającym wzrok jest obraz.

Dlatego w pierwszej kolejności należy się skupić na doborze jak najlepszej ilustracji. Najlepiej wykorzystać żywe kolory, które łatwo dadzą się wyłowić pośród masy innych postów.

Kolejnym elementem są słowa. Tekst postu nie może być zbyt długi, gdyż w dobie mediów zalewających ogromną ilością informacji, każda z tych informacji obdarzona jest niewielką chwilą uwagi.

Dlatego w jak najbardziej chwytliwej i krótkiej frazie musimy zawrzeć wszystko, co chcemy przekazać. Jeszcze lepiej, gdy możemy to przekazać za pomocą obrazka.