Czy telemarketing jest opłacalny?

Metody zachęcania klientów do zakupu są różne. Jedną z popularnych technik jest telemarketing. Zatem na czym polega ta technika?

Od lat telemarketing wykorzystuje się we wszystkich gałęziach reklamy. Początkowo, gdy zaczynał on się rozwijać, wiele osób uznało go za doskonałe miejsce pracy.

Obecnie telemarketing nie jest łatwą branżą. W firmach typu call center wolnych miejsc pracy praktycznie raczej nie brakuje. W ciągu kilku dni nowi pracownicy zostają przeszkoleni do tego rodzaju pracy. Wszystko odbywa się zazwyczaj szybko i łatwo.

Nie jest jednak prawdą, że telemarketing jest pracą dla wszystkich. Początkowo może tak jest, ale czas weryfikuje kompetencje i możliwości pracowników.

Prawda jest taka, że jeżeli chce się komuś coś sprzedać, należy wykazać się naprawdę niesamowitymi umiejętnościami negocjacyjnymi. Należy nawet umieć dostosować ton głosu i styl konserwacji do rozmówcy, żeby zbliżyć się do niego w ciągu krótkiej chwili i coś sprzedać. Tylko te osoby, które potrafią to robić, mogą być świetnymi telemarketerami.

Mało kto lubi telemarketerów, bowiem sporo dzwonią, by oferować rzeczy czasami zupełnie niepotrzebne i są bardzo irytujący. W praktyce jest to dzwonienie pod losowe numery i rozmowy często kończą się odrzuceniem po krótkiej chwili. Z tego też powodu warto posiadać odpowiednio dobraną bazę potencjalnych klientów. Wówczas oferta będzie odpowiedzią na ich potrzeby i może wzbudzić zainteresowanie u potencjalnych nabywców.

Najwięcej dóbr za pośrednictwem telemarketingu sprzedają branże finansowa oraz telekomunikacyjna. Nie oznacza to, że pozostałe branże nie posiadają żadnych szans. Warto jednak przyjrzeć się rozwiązaniom stosowanym przez te firmy.

Zazwyczaj dzwonią do klientów, których umowy za chwilę się kończą. Warto zapamiętać, iż oferta powinna w jakiś sposób budzić zainteresowanie i nie powinna być tekstem wykutym przez telemarketera na pamięć. Wówczas telemarketing może stać się opłacalny i zwiększyć dochody każdej jednostki gospodarczej.