Czy Instagram dla firm ma sens?

Instagram to potężne medium społecznościowe, o którym mało kto nie słyszał. Instagram podobnie jak Facebook gromadzi wokół konkretnego profilu aktywnych użytkowników. Zatem czy konto firmowe na Instagramie ma sens?

Instagram to jedno z najpopularniejszych kanałów social media. Jest to darmowa aplikacja, która pozwala na dzielenie się z innymi użytkownikami zdjęciami oraz materiałami wideo. Dzięki niej łatwo można pokazać firmę i trafić do klientów. Ponadto Instagram to także wspaniałe narzędzie, służące publikowaniu zdjęć produktów. Można pokazać je w ciekawy sposób i zwiększyć sprzedaż.

Konto firmowe na Instagramie stwarza wiele możliwości. Można na nim dodawać reklamy i trafiać do większego grona odbiorców oraz dzielić się chwilami z życia firmy.

Budując swoją markę na Instagramie należy zacząć od analizy konkurencji, bowiem zawsze z kimś warto się porównać. Dzięki temu znacznie łatwiej wypracować sposób komunikacji w mediach społecznościowych. Można również wówczas zobaczyć, co spotyka się z zainteresowaniem odbiorców i odpowiedzieć sobie na pytanie czy Instagram dla firmy z danej branży ma sens. Należy przygotować odpowiednie treści i ewentualne zdjęcia.

Koniecznie trzeba stworzyć swój harmonogram publikacji, bowiem częstotliwość wrzucania postów ma znaczenie. Ułatwia to kontakt oraz powoduje, że wzrastają zasięgi i coraz więcej osób ma szansę zobaczyć profil.

Warto być zawsze aktywnym i reagować na komentarze oraz lajkować posty innych. Ponadto świetnym rozwiązaniem jest umieszczenie na Instagramie linku do strony firmowej.

Warto wspomnieć, że bez hasztagów nie łatwo wyróżnić się w tym serwisie. Dzięki nim można dotrzeć do grupy docelowej. Wystarczy wpisać „#” oraz słowo, które najlepiej opisuje produkt czy usługę

Z Instagrama korzystają miliony osób i każdego dnia publikowane są tam miliony zdjęć. Z tego powodu każda firma dzięki obecności na Instagramie zapewne zyska nowych klientów. Z pewnością znajdują się taż obecni kontrahenci, do których można dotrzeć. Zatem warto mieć konto firmowe na Instagramie